25.6.09

nozickia Nykypäivässä

Ystävällinen lukija huomasi että tekstini Maahanmuuttajien työllistyminen ja sosiaalietuudet on julkaistu Kokomuuksen Nykypäivä -lehdessä 20.3.2009 (sivu 21)! Jostain kumman syystä tekstiä on minulta kysymättä editoitu ja kirjoittajaksi on virheellisesti merkitty valtiotieteen ja tekniikan ylioppilas Thomas Brand Lappeenrannasta. Lukija informoin Nykypäivän toimituksen ja minut asiasta. Minä huomasin muutama viikko sitten saapuneen sähköpostin vasta nyt.

Merkitsin artikkeliin vihreällä Brandin omat tuotokset. Muut erot tekstien välillä muodostuvat yksittäisten sanojen muutoksista sekä tekstin pienestä tiivistämisestä. En tiedä onko muokkaukset tehnyt Brand mahdollisesti peittelläkseen plagiointiaan, vai ovatko muutokset Nykypäivän toimituksen tekemiä.

Muilta osin teksti on minun tuottamaani tai kääntämääni. Erityisen huvittava on Brandin "(käännös omani)" merkintä minun tekemäni käännöksen alla.
Sanotaan että kopiointi on imartelun korkein aste, joten olen hyvin imarreltu.

Tunnisteet:

4 Comments:

At torstaina, kesäkuuta 25, 2009, Anonymous Thomas B. said...

Hieman samalainen todella typerä ja harkitsematon plagiointi minulla tapahtui HS:ssa jokin aika sitten ilmestyneessä kirjoituksessa.

Pahoittelen hyvin syvästi tapahtunutta, nozick, ja olen ottanut kyllä opikseni lähdeviitteiden tarkasta merkitsemisestä.

Yt,
TB

 
At torstaina, kesäkuuta 25, 2009, Blogger nozick said...

Nuoruuden virheet unohtuvat ajan kanssa. Minun osaltani asia on tältä osin loppuun käsitelty.

 
At torstaina, kesäkuuta 25, 2009, Anonymous Thomas B. said...

Kyse ei tietenkäään ole unohtamisesta, koska muutenhan tökeröstä virheistään ei välttämättä mitään opi.

Kun typeryyksiä ja virheitä tekee, niin niistä on pakko oppia kantamaan täysi vastuu.

Mutta koska en aio alentua nybergiläisittäin puolustusasemiin, niin pyydän vielä kerran anteeksi, että pilasin aurinkoisen kesäpäivän tällaiseen diipadaapan sortumalla.

Yt,
TB

 
At sunnuntaina, helmikuuta 21, 2010, Anonymous Anonyymi said...

Mitkä ihmeen lähdeviitteet? Jos lähettää toisen kirjoittaman mielipidekirjoituksen omanaan, asia on melko pitkälti selvä. Turha selitellä.

 

Lähetä kommentti

<< Home